Nu de grote commerciële Valentijnsrush weer volop bezig is, waarbij iedereen met platte commercie een romantisch gevoel wordt aangepraat en wordt aangezet tot kopen – wat in de huidige economische omstandigheden dan weer niet zo’n slecht idee is – is er blijkbaar ook een nieuwe vorm van ‘speeddating’ uitgevonden: de “Eyeflirts”. Uiteraard slaat dit natuurlijk goed in bij onze Noorderburen, niet voor niets al eeuwenlang de grootste zakenlui die alles kunnen verkopen met hun praatjes.
In plaats van het gewone speeddaten, waarbij de kandidaten potentiële partners gedurende 3 of 7 minuten te spreken krijgen, en dan doorschuiven naar de volgende kandidaat, wordt bij deze methode niet met elkaar gepraat. Mannen en vrouwen worden bij binnenkomst direct gescheiden en mogen na een korte uitleg plaats nemen aan een tafel. In één minuut moeten zij proberen door middel van oogcontact, zonder te praten, de tafelgenoot beter te leren kennen.
Op een avond vinden er ongeveer twintig (zwijgzame) sessies plaats. Na deze sessies is er een “Afterparty”, waarbij je wel een praatje kan slaan met de mensen die je net diep in de ogen hebt gekeken. De mosterd voor dit evenement haalden de Nederlanders evenwel uit de Verenigde Staten.
1 comment:
En een flesje oogdruppels....
Post a Comment